|
איך מספרים סיפור?
אסף שדה, מנהל תחום החינוך |
|
|
|
|
המוח האנושי נוטה להיות ערני יותר, להבין טוב יותר ולזכור טוב יותר כאשר התוכן "מוגש" בצורה של סיפור. פסיכולוגים מתייחסים לסיפור כאל "פריט תוכן בעל זכויות יתר" ביכולת שלו להישמר בזכרון לעומת אפשרויות אחרות להגשת תוכן. ואכן, מפתחי למידה נוטים לעשות שימוש רב בסיפורים כדרך להעברת ידע, וגם מדריכים, מנחים, מורים, מרצים בכנסים גדולים, כולם יודעים כמה חשוב "לספר את הסיפור".
מהצד השני, עובדים בארגונים או לומדים אחרים מעדיפים ללמוד באמצעות סיפור, אך לעיתים קשר ה"שיטה" מופעלת בתדירות גבוהה מדי, בכל הדרכה והדרכה, בלומדות ובחוברות, מתרחשות גם תופעות הפוכות של עייפות ושחיקה ואפילו אטימות שנוצרת ברגע שמזהים פורמט של סיפור. לומדים מבוגרים נוטים להיות ציניים כלפי פורמט של סיפור וחלקם רואים בכך ערוץ "ילדותי" שלא מתאים לסביבת העבודה, ודאי לא בתדירות גבוהה.
חוקרים רבים עוסקים במדע הסיפור, יש המכנים אותו "המקצוע העתיק בעולם" וגופים רבים מציעים שירותים בתחום הסיפורים גם כאמנות ולמידה וגם לצרכים אישיים, ארגוניים ועסקיים (כמו לדוגמה כאן בארץ The Story Telling Company) ...
|
|
|
|
|
|
לנצח את הפחד - באמצעות למידה מתוקשבת
אנו עוסקים רבות בלמידה באמצעות האינטרנט, הפסיכולוגית הילי כוכבי מדגימה פרויקט ייחודי שבו למידה מתוקשבת יכולה לשמש גם כדרך טיפולית לצרכים פסיכולוגיים.
התכנית הראשונה מסוגה בארץ ואולי גם בעולם, מאפשרת להורים ללמוד ולטפל בחרדות של ילדים.
קראו על הפרויקט המרתק הזה, ותוכלו גם להצטרף לרשימת ההורים הלומדים.
|
צונאמי בקמפוס - על מהפכת הלמידה המתוקשבת באוניברסיטאות בארה"ב
עוד ועוד אוניברסיטאות מעלות לאינטרנט קורסים אקדמיים יוקרתיים, העיתון ניו יורק טיימס מציג את המהפכה הזו כ"צונאמי". כיצד תראה הלמידה העתידית באוניברסיטאות?
|
לאהוב את העובדים, להצליח בעסקים
על הקשר החזק בין אהבה, הוקרה והערכה של העובדים לבין הביצועים שלהם והתוצאות הארגוניות, מתוך מחקר חדש שבחן את מאמצי ההוקרה של הארגונים אל העובדים שלהם.
|
|